o * H e r o i z m i e

Isten, a*ldd meg a Magyart
Patron strony

Zniewolenie jest ceną jaką trzeba płacić za nieznajomość prawdy lub za brak odwagi w jej głoszeniu.* * *

Naród dumny ginie od kuli , naród nikczemny ginie od podatków * * *


* "W ciągu całego mego życia widziałem w naszym kraju tylko dwie partie. Partię polską i antypolską, ludzi godnych i ludzi bez sumienia, tych, którzy pragnęli ojczyzny wolnej i niepodległej, i tych, którzy woleli upadlające obce panowanie." - Adam Jerzy książę Czartoryski, w. XIX.


*************************

WPŁATY POLSKI do EU 2014 :
17 mld 700 mln 683 tys. zł.
1 mld 492 mln / mies
40 mln d z i e n n i e

50%
Dlaczego uważasz, że t a c y nie mieliby cię okłamywać?

W III RP trwa noc zakłamania, obłudy i zgody na wszelkie postacie krzywdy, zbrodni i bluźnierstw. Rządzi państwem zwanym III RP rozbójnicza banda złoczyńców tym różniących się od rządców PRL, iż udają katolików

Ks. Stanisław Małkowski

* * * * * * * * *

sobota, 10 marca 2012

dobrze płatna lewizna * śmieciowe prawo

ZAMIAST  WSTĘPU.

Dystans do tragedii już jest, za akcję ratowniczą zostali wyróżnieni dzielni strażacy i pozostałe służby, których specjalnie się nie czepiam, ale wiadomo czemu ma służyć nagradzanie sprawnych służb wypełniających rutynowe obowiązki –
mitowi o „sprawnym państwie”. Koledzy maszyniści wzruszająco trąbią przy miejscu wypadku, a TVN relacjonuje dźwięki „Ciszy”.

W dniu katastrofy pisałem jaki będzie wyrok w sprawie tragedii i w ogóle się nie pomyliłem, winny najniższego szczebla się znalazł drugiego dnia i dzięki Bogu nie trzeba z niego robić ani pijaka, ani wariata, bo sam zwariował. W związku z powyższym standardem rozstrzygania i wypalania gorącym żelazem wszelkiej patologii nadal obowiązują rządowe diagnozy sytuacji. Takich inwestycji na kolej jakie mamy w ostatniej pięciolatce nie było nigdy przedtem, prześcignęliśmy, przegoniliśmy, zrobiliśmy kółko wokół średniej europejskiej i ścigamy czołówkę. Jak dopasować tę informację do wykorzystanych 2% z kwoty 4 miliardów euro, przyznanych z dotacji UE i przesunięcia środków na drogi? Prace trwają. Póki prace trwają osiągnęliśmy punktualność Deutsche Bahn i to proszę spojrzeć w jakich okolicznościach sprzętowych.

Nasze najpopularniejsze TGV, lokomotywa EP09,
tym się wozi ludzi, czymś podobnym w latach 80-tych woziło się węgiel:



Natomiast tutaj, podobny „szynowóz” DB, wypełniający parametry techniczne EP09:



Dogoniliśmy punktualność Deutsche Bahn na sprzęcie klasy lata 90-te, ale to jeszcze nie koniec sukcesów, ponieważ dogoniliśmy DB przy zawrotnej średniej prędkości 30 km/h, tymczasem średnia europejska, to ślimacze 120 km/h. Lokomotywa, która zderzyła się w Szczekocinach z inną drezyną, była zmodernizowana niczym radziecki samolot, maszynista miał pełen komfort pracy:


Zazdroszczą polskiemu maszyniście niemieccy koledzy, którzy są zmuszani do pracy w standardzie pozbawionym modernizacji:



Poprawiliśmy i zostawiliśmy w tyle infrastrukturę kolejową w najwyższej klasie europejskiej. Stanowisko pracy polskiego dyspozytora jest tak skonstruowane, że zapobiega przemęczeniu dzięki pełnej ergonomii i automatyzacji mechanicznej:



Niemieccy dyspozytorzy muszą się zmagać ze szkodliwymi warunkami, emisją promieniowania z komputerowych ekranów, skośnym ułożeniem klawiatury i nadmiarem światła słonecznego, które razi niemiłosiernie i zakłóca graficzny obraz trakcji:



Z dostępnych już ustaleń prokuratury wynika, że na zmodernizowanej trasie, zmodernizowana lokomotywa szła jak ta lala, ale zawinił „czynnik ludzki”. Do ustaleń prokuratora doszła drogą eliminacji. Jak ustalono na przebieg tragedii nie miał wpływu uszkodzony semafor z jednej strony trakcji i uszkodzona zwrotnica z drugiej strony. Nie miała wpływu jedna czynna trakcja i kilkadziesiąt awarii zgłoszonych na tym odcinku w ostatnich miesiącach. Zupełnie bez znaczenia prokuraturze wydał się fakt, że oba składy jechały w trybie awaryjnym i że już po wypadku pół kolejarskiej Polski zaczęło się zastanawiać, czy według idealnego rozkładu jazdy pociągów, który udało się napisać,  „Gubałówka” będzie, czy nie będzie feralnego dnia śmigać. Dyspozytor, który zwariował, powinien wziąć pod uwagę, że pociągi na tej trasie jeżdżą wahadłowo, że dwa tygodnie temu rozkład był inny, a dziś jest inny, że semafor u koleżanki padł jak skarpeta, że zwrotnica na jego posterunku nie zaskoczyła na pstryczek-elektryczek, ponieważ takie są procedury. Na kilka minut przed katastrofą dyspozytor powinien wybiec co tchu ze stanowiska, po schodach uważać, żeby nie złamać nogi, przed torami starać się wyrównać oddech, żeby nie dostać zawału, ani nie zemdleć. Następnie spokojnie i ręcznie przestawić zwrotnicę, w duchu prosząc Boga Wszechmogącego, żeby ta ostania deska ratunku się nie złamała. Niestety kolejny raz się okazało, że europejskie zabezpieczenia, unijne modernizacje, niemiecka punktualność i żadna inna modernizacja, nie gwarantuje bezpieczeństwa, ponieważ brak wyobraźni człowieka niweluje wszelkie wysiłki i nakłady europejskiego państwa na piątkę – no może z minusem.

*********************************************************
Nie ma w Polszy symetrii pomiędzy prawicą a lewizną !


1. W Polsce tylko lewica ma na sumieniu: terror, prześladowania, więzienia, obozy koncentracyjne, mordy sądowe i strzelanie w tył głowy. Prawicowy ekstremizm w Polsce nigdy nie osiągnął stanu, w którym można by czynić jakieś sensowne porównania.

2. W dniu 11 listopada prawicowych demonstrantów (kimkolwiek by nie byli) łączyła jakaś idea pozytywna, a lewicowych – idea negatywna (zablokować, przeszkodzić, nie dać).

3. Ekstrema lewicowa wspierana jest przez wiodące media i przez państwo (dotacje do klubu Krytyki Politycznej); "ekstrema prawicowa" zwana „kibolami” to inicjatywa oddolna (nota bene: mająca cały szereg pozytywnych cech, które w innych warunkach można by skanalizować na przedsięwzięciach pozytywnych)

4. We wszystkich większych i  mniejszych państwach Europy prowadzona jest jakaś polityka historyczna, polityka pamięci i dumy narodowej. Wiadomo jak uroczyście i w pełnej zgodzie obchodzone są święta narodowe w USA, Wielkiej Brytanii, Francji, jak dba się o dumę narodową w Niemczech, a nawet w Luksemburgu.
Jest POpolsza chyba największym rozwiniętym krajem, w którym narzucana jest mentalność internacjonalistyczna.


Nie wiem czy Palikot realizuje cudzy plan, czy swój własny, czy marzy mu się zniszczenie Polski, czy tylko cieszy go pajacowanie i robienie z ludzi idiotów.
Apeluję do polityków prawicy, żeby nie tańczyli, tak jak im Palikot zagra,a do blogerów apeluję o nieuleganie stereotypom pozornych symetrii.
ŹRÓDŁO

APPENDIX.
 - lewiznowa lista PŁAC

niedziela, 4 marca 2012

R.i.P. * z g i n ę l i za POpolszu

PRAWDOPODOBNA PRZYCZYNA KATASTROFY....


Jacek Bednarczyk/PAP

Info od fachowca...

Moim zdaniem sytuacja była następująca:
Pociąg IR wjechał na tor niewłaściwy, jak to się w żargonie kolejowym mówi na tzw. sygnał zastępczy "Sz".   Jest to sygnał wyświetlany na semaforze, zezwalający na jazdę pociągu z V=40km/h. Niestety jego wadą jest to, iż omija WSZYSTKIE zabezpieczenia systemu SRK. Dziś jest lekiem na całe zło wśród dyżurnych ruchu. Jeśli coś nie działa, coś po prostu nie da się ułożyć, wyświetlić a dyżurny ma pewność że szlak jest wolny - wtedy wyświetla zastępczy i dyktuje rozkaz. Jedziemy.
W przypadku gdy linia jest zajęta, a tak było w tym wypadku, podanie Sz gdy system zabezpieczeń SRK (Sterowanie Ruchem Kolejowym) nie pozwalał na wyświetlenie innego obrazu semafora zezwalającego na jazdę, powinno być skonsultowane z innymi posterunkami i potwierdzone w książce, dyżurny powinien być pewien iż szlak jest wolny.

Kolejna rzecz to osygnalizowanie pociągu Przewozów Regionalnych. Maszynista powinien oświetlić lokomotywę sygnałem "Pc2" "dla pojazdu trakcyjnego jadącego w kierunku przeciwnym do zasadniczego po torze szlaku dwutorowego bez dwukierunkowej samoczynnej blokady linowej czyli zgasić jedno światło białe na czole lokomotywy a w jego miejsce zapalić czerwone. Na prostym odcinku i dobrej widoczności maszynista IC uruchomiłby system Radio Stop i zatrzymał oba pociągi. Ze względu na brak takiego oświetlenia i brak możliwości oceny z dużej odległości czy pociąg naprzeciw jest na naszym torze czy obok maszynista PKP IC nie zareagował
Podsumowując: - BŁĄD LUDZKI + BŁĄD LUDZKI + niedofinansowanie.

Dlaczego dyspozytor zmuszony jest omijać normalne sterowanie ruchem i wydawać rozkazy zamienne "Sz"? BO INFRASTRUKTURA NIE DZIAŁA ( nieczynne zwrotnice, nie działająca elektronika, itp.. )

 

POST UZUPEŁNIENIE