o * H e r o i z m i e

Isten, a*ldd meg a Magyart
Patron strony

Zniewolenie jest ceną jaką trzeba płacić za nieznajomość prawdy lub za brak odwagi w jej głoszeniu.* * *

Naród dumny ginie od kuli , naród nikczemny ginie od podatków * * *


* "W ciągu całego mego życia widziałem w naszym kraju tylko dwie partie. Partię polską i antypolską, ludzi godnych i ludzi bez sumienia, tych, którzy pragnęli ojczyzny wolnej i niepodległej, i tych, którzy woleli upadlające obce panowanie." - Adam Jerzy książę Czartoryski, w. XIX.


*************************

WPŁATY POLSKI do EU 2014 :
17 mld 700 mln 683 tys. zł.
1 mld 492 mln / mies
40 mln d z i e n n i e

50%
Dlaczego uważasz, że t a c y nie mieliby cię okłamywać?

W III RP trwa noc zakłamania, obłudy i zgody na wszelkie postacie krzywdy, zbrodni i bluźnierstw. Rządzi państwem zwanym III RP rozbójnicza banda złoczyńców tym różniących się od rządców PRL, iż udają katolików

Ks. Stanisław Małkowski

* * * * * * * * *

czwartek, 11 sierpnia 2011

Joseph C o n r a d w RPrl * in Hall style

czwartek, 10 lutego 2011


Joseph Conrad, "Jądro ciemmności"

APPENDIX.
Jestem autorką tej recenzji. To miłe, że spodobał się Panu mój tekst o Conradzie, ale zdecydowanie nie wyrażam zgody na skopiowanie i umieszczenie mojej recenzji na Pana blogu, co zostało zrobione bez mojej wiedzy i pozwolenia! Nie zgadzam się na takie wykorzystanie tej recenzji. Bardzo proszę o natychmiastowe usunięcie mojej recenzji z Pana bloga. Użytkownik: Lirael, temat: Joseph C o n r a d w RPrl * in Hall style w dniu 11-08-16 

Joseph Conrad 

PS.
by  nissan
J.C. *   Polska  a Rosja:
  1. "Mniej podatne na słowiańską utopię były narody, które nigdy nie straciły poczucia narodowej tożsamości, jak Polacy: dla polskiej filozofii narodowej "słowiańskość" była raczej ozdobą, atrybutem, a nie podstawą myślenia i wartościowania. Slavica Wratislaviensia , t. 98, 1997. s. 123; "akceptowano program badań starożytności i folkloru, nie przyjęto zaś, czeskiej koncepcji "narodu słowiańskiego" i solidaryzmu z Rosją." w: Towarzystwo Literacko-Słowiańskie we Wrocławiu. s. 51"
  2. Kilkadziesiąt lat później polski pisarz i publicysta
    Joseph Conrad   stwierdził, że "Między polskością jednak a słowiańskością istnieje nie tyle n i e n a w i ś ć, co o b c o ś ć całkowita i nie do wykorzenienia ("a complete and ineradicable incompatibility")".
    Taka właśnie „incompatibility" zaległa u podłoża stosunku Conrada do Dostojewskiego, jak zresztą i u podłoża znanego stosunku Dostojewskiego do Polków." w: Wit Tarnawski: Conrad żywy. Londyn 1957. str. 157; "Przymiotnik: polski uważał ( Korzeniowski) za zaszczytny, przymiotnik: słowiański za złośliwy. Powodem była właśnie owa „dusza słowiańska". Pod tym mianem rozumie się w Europie Zachodniej ekstrat wyciągnięty z literatury i życia Rosji, zbiór właśnie takich zasad, pojęć, reakcji" w: Peter Oliver Loew: Polskie wizje Europy w XIX i XX wieku. Uniwersytet Wrocławski, 2004, s. 136        http://www.kaliningrad.rosja.pisz.pl/region-Polacy 
APPENDIX.

Dossier :  POLSKA     ROSJA

1 komentarz:

Lirael pisze...

Jestem autorką tej recenzji.
To miłe, że spodobał się Panu mój tekst o Conradzie, ale zdecydowanie nie wyrażam zgody na skopiowanie i umieszczenie mojej recenzji na Pana blogu, co zostało zrobione bez mojej wiedzy i pozwolenia!
Nie zgadzam się na takie wykorzystanie tej recenzji.
Bardzo proszę o natychmiastowe usunięcie mojej recenzji z Pana bloga.