o * H e r o i z m i e

Isten, a*ldd meg a Magyart
Patron strony

Zniewolenie jest ceną jaką trzeba płacić za nieznajomość prawdy lub za brak odwagi w jej głoszeniu.* * *

Naród dumny ginie od kuli , naród nikczemny ginie od podatków * * *


* "W ciągu całego mego życia widziałem w naszym kraju tylko dwie partie. Partię polską i antypolską, ludzi godnych i ludzi bez sumienia, tych, którzy pragnęli ojczyzny wolnej i niepodległej, i tych, którzy woleli upadlające obce panowanie." - Adam Jerzy książę Czartoryski, w. XIX.


*************************

WPŁATY POLSKI do EU 2014 :
17 mld 700 mln 683 tys. zł.
1 mld 492 mln / mies
40 mln d z i e n n i e

50%
Dlaczego uważasz, że t a c y nie mieliby cię okłamywać?

W III RP trwa noc zakłamania, obłudy i zgody na wszelkie postacie krzywdy, zbrodni i bluźnierstw. Rządzi państwem zwanym III RP rozbójnicza banda złoczyńców tym różniących się od rządców PRL, iż udają katolików

Ks. Stanisław Małkowski

* * * * * * * * *

sobota, 28 stycznia 2012

.. i żydowska odpowiedź Polsce * 70 y. after

z ostatniej chwili RPrl ..
Były szef sztabu generalnego, gen. Henryk Szumski, nie żyje. Jak podaje RMF FM, zginął najprawdopodobniej od ciosów nożem. Wiadomo również nieoficjalnie, że został zatrzymany jego syn.

Henryk Szumski miał 70 lat. Na czele wojska stał od marca 1997 do września 2000. Był pierwszym szefem sztabu, powołanym na to stanowisko zgodnie z zasadą kadencyjności. Wcześniej szkolił się w akademii wojskowej w Moskwie.
**************************************************************


NĘDZA Z BIDĄ W POLSKĘ IDĄ przez zofiakrawczyk

ZAMIAST WSTĘPU.


ADAM DOBOSZYŃSKI

LIST OTWARTY

do p. A. Slonimskiego*)

Szanowny Panie                                                 1.III.1941
Z »Wiadomosci Polskich« z dn. 2. bm. dowiedzieliśmy sie, jakiej Polski Pan nie chce. Naszkicował Pan również zgrubsza, jaki układ stosunków odpowiadałby Panu po wojnie. Słowa Pańskie maja dla nas duża wagę, bo nie od dziś uważamy Pana za sztandarowy intelekt przeciwnego nam obozu.
Pisze Pan»zwalczalem w Polsce wpływy komunistycz
ne«. A przecież nie kto inny jak Pan napisał »Czarna wiosne«? Dziś mieni sie Pan socjalista i demokrata.
O tak drobna ewolucje nie będziemy sie spierać, bo zawsze 
pozostał Pan w ramach tego samego sposobu myślenia, międzynarodowego, nieskala­nego żadnym nacjonalizmem, nawet żydowskim. Jest Pan niewątpliwie autorytetem swego obozu. Definicje Pana wyjaśniają autorytatywnie o co chodzi. Obowiązkiem naszym jest odpowiedzieć równie jasno, w granicach dyktowanych względami na naszych angielskich gospodarzy i na polskich denuncjatorów.
Wejdźmy od razu w sedno sprawy. Wierzy Pan, mam wrażenie szczerze, w nadejście chwili, kiedy ludzie staną sie od jednego zamachu znacznie lepsi niż sa obecnie i dzięki temu świat ulegnie — od jednego zamachu — zasadniczemu przeobrażeniu.
W każdej epoce byli ludzie, którzy wierzyli, że właśnie za dwa lub trzy lub piec lat świat ulegnie raptownej naprawie. Ma Pan wielu bardzo poprzedników w tym złudzeniu i będzie Pan miał wielu następców. Swojego czasu ta chwila raptownej naprawy świata miało być zajęcie przez bolszewików Warszawy. Obecnie chwila ta ma być moment zakończenia wojny.
My nie wierzymy w raptowna naprawę ludzi.
Nie wierzymy, by za dwa czy trzy lata, czy za piec, ludzie na świecie mieli być zasadniczo lepsi, niż są dziś. Część ludzi wojna zdemoralizuje, cześć uszlachetni. Per saldo niewiele się zmieni.
Wierzymy, że jest tylko jeden sposób na ulepszenie człowieka, a mianowicie powolne hartowanie go w ogniu wiary i moralności chrześcijańskiej.
Takim to wolnym procesem wzniosła się Europa na -wyżyny.
 
Niestety proces ten od paru wieków przebiega wstecz. Ludz­kość odwraca się od Chrystusa. Stad plyna straszne przeżycia Europy w XX wieku.

Wprawdzie katolicyzm ostatnio odradza się i potężnieje, lecz protestantyzm rozkłada się. Niemcy przeżywają katastrofę Chrystjanizmu. W rezultacie świat nie będzie w roku 1944 bardziej chrześcijański niż był w roku 1900. Gdyby mnie Pan zapewnił, że świat za sto lat będzie lepszy, to mógłbym wziac to twierdzenie na serio. Nie wierze natomiast, by przeciętny Europejczyk był lepszy za parę lat, to jest w chwili, gdy kształ­tować będziemy świat powojenny. A tylko z lepszych ludzi można ulepić lepszy świat.
Pisze Pan: »Wszystko wskazuje na to, że do starych kategorii już po tej wojnie nie wrócimy.« I pisze Pan dalej: »Zjednoczenie europejskie już się kształtuje, już jest przedmiotem rozważań najwybitniejszych umysłów epoki, już jest w zasięgu działań realnych polityków. Na czele demokracji amerykańskiej stoi dziś człowiek wielki. Współpraca demokracji amerykańskiej z demokracja angielska nie skończy się po zwycięskiej wojnie. Idziemy do olbrzymich i śmiałych przeobrażeń, zarówno poli­tycznych jak społecznych.«
Te same słowa mógł Pan napisać w roku 1917. Żadne z takich proroctw nie sprawdziło, się po poprzedniej wojnie. I po tej wojnie niewiele się z tego sprawdzi.
Jest to losem ludzi takich jak Pan, że nic z ich słów nigdy się nie sprawdza. Nie, proszę Pana, w jednym pokoleniu dwa razy ludzi na fałszywe przepo­wiednie nabrać się nie da. Nie uwierzymy poraz drugi w te utopie. I losu Polski nie ufundujemy na takim lotnym piasku.
Wierzymy, że po tak wielkim wstrząsie nastąpią wielkie zmiany. Ale zmiany te beda powierzchowne, zewnętrzne, zmiany w osobach, granicach i formach, natomiast istota procesów rządzących ludzkością zostanie bez zmiany.
Prawo rządzić będzie nadal tylko tam, gdzie będzie mieć za sobą sile wykonawcza i nadzorcza, t. zn. tam, gdzie społeczeństwo będzie na wysokim poziomie etycznym.
Jedne narody beda rozkwitały, inne beda upadały. Federacje, unie, Commonwealthy beda sie rozwijały tam, gdzie beda wyrazem naturalnych dążeń. Narzucone sztucznie załamią sie źalośnie, narobiwszy przedtem wiele szkody.
Pisze Pan, że po tej wojnie »przyjdzie zmierzch nacjonalizmów«. Zdaniem Pana»po tej wojnie wielkie demokracje beda silą najpotężniejsza. Siła ta nie może dopuście do nowego odrodzenia sie nacjonalizmów«. Zupełnie Pana nie rozumiem. Szanowny Panie, nacjonalizm to rzecz stara jak świat, stara jak Egipt czy Ateny, Sparta, Persja, Rzym. Nacjonalizm, to poprostu uczucie przywiązania do własnego narodu i wszystkie wynikające z tego uczucia konsekwencje.
 Jeśli to uczucie jest zbyt nieopanowane i 
zakłóca współżycie wielkiej rodziny ludów zwanej ludzkością, wtedy mówi sie o szowinizmie. Pan zwykł w takich razach mówić o nacjonalizmie zoologicznym. Proszę bardzo. Zwyrodnienia nacjonalizmu wolno tepic, powinno sie tepic. Ale mówić o tem, że nacjonalizmy kiedykolwiek na świecie zanikną, to naiwność.
To nie jest na poziomie, 
Szanowny Panie.
Chociaż by po tej wojnie miały zaniknąć wszystkie inne nacjonalizmy, dwa zostaną napewno: angielski i żydowski.
Gdy mnie ludzie pytają, co najwięcej podziwiam w Anglii, odpowiadam stale: nacjonalizm angielski. Uczmy sie od Anglików nacjonalizmu. Myśl, że Anglicy mogliby po tej wojnie przestać byc nacjonalistami, jest tak zabawna w swej utopijności, że — Pan wybaczy, Panie Antoni —śmiech mnie bierze. Goliłem sie niedawno w Londynie u fryzjera, Polaka, który mieszka tam już od dwudziestu kilku lat. Dałbym Panu jego adres, ale boje sie to uczynić, bo ten fryzjer to twardy Poznaniak i gotów byłby Pana zaciac. Otóż ten znawca spraw angielskich (lepszy od nas obu) tak mi oświadczył: »Panie, z Anglikami do tej pory trudno już było sie dogadać, ale jak te wojnę wygrają sami przeciw całemu światu, to już chyba bez kija trudno będzie do nich dostąpić.<< Tak bestia powiedział.
Boli Pana, że tu i ówdzie ktoś mówi o imperializmie polskim. A wie Pan, czem byłaby zbyt szeroko zakrojona europejska federacja? Nie taki sobie naturalny związek paru państw pokrewnych jak np. Czech, Polski, Slowaczyzny, Litwy — ale federacja w rodzaju Stanów Zjednoczonych Europy, złożonych z kilkunastu państw? Byłoby to, Szanowny Panie, poprostu poszerzone Imperium angielskie. Ten zlepek państw tyle tylko miałby karności, ile wymusiłyby na spólke R.A.F. i Royal Navy. Owszem, jest to koncepcja, która wielu ludziom może sie uśmiechać, ale nazywajmy ja po imieniu: Imperium brytyjskie, poszerzone na kontynent europejski. Czy Pan, Panie Antoni, widział kiedy na świecie wspanialszych nacjonalistów i imperialistów jak Churchill, Eden czy Beyin? Syn Ramsay'a MacDonald'a jest już Wysokim Komisarzem Kanady. Czy Pan na serio podtrzymuje swe twierdzenie, że po tej wojnie imperializm brytyjski zaniknie? I nacjonalizm brytyjski?
A może Pan przewiduje zanik syjonizmu? A może sie Panu zdaje, że w Rosji lub w tej drugiej wielkiej demokracji za Atlantykiem niema nacjonalizmu? I nie będzie po wojnie?
Sorry, Panie Antoni, ale nacjonalizmy zawsze były i beda. Jest nas wielu, którzy staramy sie i starać będziemy o jak najwyższa kulturę polskiego nacjonalizmu.
Dużo da 
nam pobyt w Anglii, która tak pięknie zmontowała nowoczesny naród, wytworzyła własny odcień religii, własny system elitarny pod postacią masonerii, własny ustrój gospodarczy, polityczny i wojskowy. Wielkość Anglii polega na tym, że stworzyła ustrój całkowicie narodowy.
Najbliższy jej sąsiad, Francja, spróbowała przejąć od Anglii 
jej instytucje narodowe, masonerie, parlamentaryzm o typie anglosaskim, kapitalizm. Te same instytucje, które zrobiły wielkość Anglii, zgubiły Francje.
 Bo każdy naród 
musi sam sobie posłać, chcąc się dobrze wyspać.
Toteż my nie przejmiemy od Anglików 
ani ich kapitalizmu, ani ich masonerii, ani ich typu parlamentaryzmu, ani ich sporów z Watykanem.
Stworzymy własny ustrój polityczny, jawny.

Mieliśmy nasz własny 
parlamentaryzmu w epoce Unii Lubelskiej (na sto lat przed pierwszym Liberum Veto) i rozrastaliśmy się wtedy w Commonwealth Rzeczypospolitej. Stać nas i teraz na wychowanie demokracji i nadanie jej własnych, polskich form. Stworzymy własny ustrój gospodarczy, nie zapożyczony ani u Adama Smitha ani u Marxa. Będziemy pilnie baczyli, by nasz katolicyzm, przy pełnej ortodoksyjności względem Rzymu, miał odcień polski, a nie np. francuski. Wywieziemy z Anglii kulturę ich wspaniałego nacjonalizmu i rozwiniemy ja w Polsce.
Zaluje, Panie Antoni, że Pan tego już na własne oczy nie zobaczy, bo wnioskuje z Pańskich słów, że Pan nie zechce do Polski wrócić. Pisze Pan: »Nie chcemy żadnego skazywania na wielkośc«Nie chcemy Polski z żelaza. Chcemy życ w zwyczajnym kraju. Nie na szańcu, nie na bastionie, nie na barbakanie, nie na przedmurzu, ale w zwyczajnym kraju. Nie chcemy ani misyj dziejowych ani przewodnictwa, nie chcemy ani mocarstwowości ani imperializmu. Chcemy życ w zwyczajnym kraju«.
To sie Panu nie uda, Panie Antoni. Polska nie może byc zwyczajnym krajem. Polska, w jej położeniu, może byc tylko krajem nadzwyczajnym, i takim będzie. Pisze Pan słusznie, że Polska będzie »państwem zależnym od koniunktury, od niepewnych sojuszów, zdanym na hazard wojen. Trzeba wielka mieć odwagę sumienia, by ten kraj wymęczony pchać na drogę krwi i żelaza, by  zmieniać te ziemie w obóz warowny.«
Niestety Bóg pchnął ten kraj na drogę krwi i żelaza i zmusił nas do stałego waro­wania na granicach. I nikt faktu tego nie zmieni gołosłownymi zapewnieniami, że bę­dziemy sobie żyli na ziemiach polskich po wieczne czasy spokojnie, pod osłona jakiejś federacji. 
My, Panie Antoni, wiemy, że Polska na zawsze zostanie warowna żelazem, nie po to by gnebic sąsiadów, lecz by życ własnym życiem narodowym, tak jak żyją demo­kracje anglosaskie. 
Przyjmujemy do wiadomości, że Panu życie w takich warunkach nie odpowiada i że Pan chce życ życiem zwyczajniejszym od naszego. Proponujemy wiec, by Pan został tam, gdzie demokracja już jest, a
nie wracał do nas, do kraju o masach w dużej części niedojrzałych, gdzie będziemy musieli dopiero żmudnie budo­wać demokracje od podstaw i pogłębiać kulturę naszego nacjonalizmu, w hazardzie wojen i trudach misjij dziejowych.


Słyszał Pan zapewne o istnieniu demokracji rzymskiej, która na czas potrzeby ustanawiała sobie dyktatora. Angielska demokracja czyni to samo i gdy przyjdzie potrzeba — emergency — stawia na czele narodu człowieka o tak dyktatorskim zacięciu jak Churchill. 
Także i Roosevelt ma w sobie więcej z Churchilla niż z Daladiera. Kraje anglosaskie beda mogły po wygranej wojnie pozwolić sobie znowu na Hooverów i Chamberlainów, a nawet na MacDonaldów. 
U nas stan potrzeby trwać będzie jeszcze bardzo długo, i z nim konieczność silnej władzy. 
Pierwszym obowiązkiem tej władzy będzie wychowanie u nas demokracji, o formach rodzimych, a nie zapo­życzonych od społeczeństw anglosaskich. Zadanie to bardzo piękne i pasjonujące, ale długie i żmudne, i żadnymi frazesami go nie przyspieszymy. Jeśli Pan chce demokracji w pełni i to zaraz po wojnie, i jeśli Pan nie lubi ludzi silnej ręki, to niech Pan do Polski nie wraca. Może dopiero Pański wnuk. Jako turysta.
  
Napisał Pan i o tej naszej tolerancji. Ze powinniśmy mówić Anglikom »o wieko­wej polskiej tolerancji«. Boje sie,że będzie to niedelikatnie wobec naszych gospodarzy, bo przecież w czasie, gdy u nas było eldorado tolerancji, oni skazywali na śmierć za katolicyzm i krzyżowali katolików w Irlandii na bramach stodół. I Żydów wygnali w XIII wieku, a po dziś dzień starają się ich wpuszczać do Anglii jak najmniej. 
Pozostaje do rozwiązania zagadka, dlaczego przy tych wątpliwych metodach Anglia wyrosła na pierwsza potęgę świata, a my przy naszej tolerancji utraciliśmy niepodległość i krwa­wimy sie co pokolenie. 

Może Pan to wyjaśni, Panie Antoni? Jeśliby to miało Panu pomóc przy rozwiązaniu tej zagadki, niech Pan przeczyta co napisał w r. 1885 Francuz Edouard Drumont w »La France Juive« str. 146: »Ponieważ Francja miała 800.000 Żydów, wygnała ich w XIV wieku, by istnieć. Ponieważ ich wygnała, stalą się największym narodem Europy. Ponieważ Polska przyjęła tych Żydów, zniknela z rzędu narodów, wydana na pastwę konspiracji i anarchii. Ponieważ Francja z kolei przyjęła spowrotem tych Żydów polskich, jest w staniu upadku.«
Co za prorocze słowa! Spełniły się w naszych oczach! Nie, Szanowny Panie,widzieliśmy tragedie Francji i nie dopuścimy, by to samo powtórzyło się w Polsce. 
Ale nie będziemy Żydów wyganiać, jak to zrobili swego czasu Francuzi i Anglicy. To nie byłoby w naszym stylu. Poprostu zorganizujemy, w porozumieniu z wielkimi demo­kracjami Zachodu, masowa emigracje Żydów z Polski. Będzie to akcja zorganizowana humanitarnie i według najświeższych metod naukowych. Istnieje już dziś zrozumienie dla tej sprawy i u poważnych czynników żydowskich i u części parlamentarzystów brytyjskich. Trzeba tylko akcji konsekwentnej i inteligentnie kierowanej.

Mamy nadzieje, Panie Antoni, że Pan nam w tej akcji dopomoże i że Pan odda swe cenne pióro na usługi wielkiej sprawy emigracji z Polski Pańskich rodaków. Wspól­nie pilnujmy, by ten nieuchronny proces odbył sie w atmosferze godnej naszych wiel­kich tradycji, na poziomie, na którym chcemy widzieć przyszła Polskę i przyszły świat.
Co do Pana, to spodziewam się, że znajdzie Pan bez trudu gdzieś na kuli ziem­skiej mniej hazardowne miasto, bez szańców i barbakanu, które Pan będzie mógł opiewać rymami mniej wymęczonymi, acz na równie wysokim poziomie.

Lacze szczere wyrazy 
 D.
*) Drukowany na lamach tygodnika »Jestem Polakiem« w Londynie, w marcu1941 r.
Za ogłoszenie tego listu gen. Sikorski kazał ukarać mnie dyscyplinarnie oraz zesłać na wyspę Bute.

NA FOT.
-PACHOŁKI TYCH, CO POZOSTALI -

APPENDIX.

Rosną ceny, bezrobocie i nędza

SPOŁECZEŃSTWO. Około 7 mln Polaków nie stać na zaspokojenie kluczowych potrzeb


Bezdomni Fot. Piotr Kędzierski
Przybywa Polaków żyjących w warunkach prowadzących do biologicznego wyniszczenia - już teraz takich osób jest w naszym kraju około 2,4 mln.
Ludzi żyjących poniżej ustawowo wyznaczonej granicy skrajnego ubóstwa będzie przybywało. Rosną ceny produktów rolnych, żywności, surowców, wzrósł podatek VAT. Widać też wzrost bezrobocia. Spore kłopoty mają kraje, do których mogliby ruszyć Polacy za pracą. Niewesoła jest sytuacja finansów publicznych, a zarazem kondycja finansowa naszego państwa.
Znawcy "polskiej biedy" zwracają też uwagę, że około 7 mln naszych rodaków nie stać na zaspokojenie kluczowych potrzeb. Nie mają pieniędzy na nieprzewidziane wydatki, choćby w razie choroby, na zapłacenie rat kredytu i rachunków, na posiłek mięsny lub rybny co dwa dni, nie stać ich na ogrzanie mieszkania, na pralkę, telewizor kolorowy, telefon lub samochód. Eksperci zwracają też uwagę, że odsetek tych, którzy mają dochody niższe niż ustawowo wyznaczone minimum socjalne, wynosi dzisiaj ok. 45 proc., co w przeliczeniu na liczby bezwzględne daje ok. 17,2 mln Polaków!
Na zasięg biedy ogromny wpływ ma skala bezrobocia. Pierwsze miesiące tego roku nie nastrajają optymizmem - bezrobotnych przybywa w dość dużym tempie. Od grudnia do lutego bezrobocie skoczyło z 12,3 do 13,4 proc. W przeliczeniu na liczby bezwzględne - już ponad 2 mln osób nie ma pracy. W marcu ich liczba ma wzrosnąć. Spadnie zapewne dopiero latem. Jolanta Fedak, minister pracy, powołując się na GUS, zapowiada, że w lecie bezrobocie zmaleje do 9 proc., pod koniec roku wyniesie zaś 9,9 proc. W te wyliczenia nie wierzy Adam Ambroziak z organizacji Pracodawcy RP. Jego zdaniem bezrobocie będzie wyższe.
Kolejnym czynnikiem prowadzącym do zwiększenia liczby biednych jest w Polsce inflacja, wynosząca w tej chwili 3,2 proc. rocznie (luty 2011 do lutego 2010) - w strefie euro wynosi 2,3 proc. GUS prognozuje już, że w marcu b.r. inflacja skoczy do 4,2 proc. Warto jednak pamiętać, że o ile na inflacji tracą obywatele, zyskuje budżet państwa (o ile nie jest zdecydowanie za wysoka). Dzięki niej do budżetu trafia więcej pieniędzy z podatków.
Innym istotnym czynnikiem zwiększającym rozmiary nędzy są ceny surowców. Te od kilku miesięcy galopują. Baryłka ropy (ok. 159 litrów) kosztuje teraz od 110 do 120 dolarów (na początku 2009 r. ok. 35 USD). Gaz za kilka miesięcy też znacznie pójdzie w górę, gdyż żelazną regułą jest, że ceny gazu rosną - w stosunku do cen ropy - z opóźnieniem 6-9-miesięcznym. Złoto kosztuje już ponad 1400 dolarów za uncję (31,1 g). Fachowcy twierdzą, że w ostatnim 500-leciu tylko kilka razy było droższe.
Jeszcze ważniejszym czynnikiem napędzającym nędzę jest wzrost cen zbóż. Od końca czerwca 2010 r. podrożały wszystkie jego rodzaje. Żyto o ponad 120 proc., owies - trzykrotnie, jęczmień - prawie dwukrotnie. W najmniejszym stopniu podrożała pszenica - o 70 proc., kukurydza - o 43 proc. To oczywiście przekłada
się na ceny wyrobów mącznych. Piekarze straszą, że za kilogram chleba przyjdzie nam niedługo zapłacić ponad 5 zł.

http://www.dziennik.krakow.pl/pl/aktualnosci/kraj/1124764-rosna-ceny-bezrobocie-i-nedza.html

Brak komentarzy: